
Od června 2019 firma Atte provádí úpravu motorových dílů, turbodmychadel a části výfuku včetně svodů keramickým a tepelně izolačním povrchem (ceramic coating). Povrch je nanášen žárovým nástřikem (PTWA) a finální vytrvzení keramického materiálu je prováděno za stále teploty v komorové elektrické peci v ochranné atmosféře až do teploty 1200 °C a to podle velikosti dílů a složení metalizace. Lze aplikovat na většinu kovových materiálů včetně nerezové oceli a hliníkových slitin.
Jsme schopni nabídnout různé typy povrchů a různé barevné provedení nebo čiré provedení. Tepelné odstínění se pohybuje 30%. Celková teplota v motorovém prostoru se může snížit až o 50 °C. Je možné takto upravit nové i použité díly, které projdou před žárovým nástřikem kompletní renovaci a přípravou povrchu.
Výfukové svody
Výhody úpravy žárovým nástřikem:
- větší odolnost vysokým teplotám
- větší mechanická odolnosti vůči oděru
- větší odolnost vůči korozi
- větší životnost dílů a celého motoru
- větší účinnost (např turbodmychadel, výfukových svodů)
Turbínová skříň
Na co cca přijde cena ceramic coatingu na výf.svody 4 válec. Cca.
Děkuji Vám za odpověď
Dobrý den Jiří, paušálně se cena těžko stanovuje. Pokud půjde o nové svody tak by se cena pohybovala řádově v tisících. Záleží na výběru nanášeného materiálu, v kterých jsou výrazné cenové rozdíly. Špičkové keramické materiály se pohybují nad 500 dolarů za jednotku. Důležitá je i důkladná příprava a kontrola povrchu, což u starších dílů zvyšuje konečnou cenu. Většinou se provádí důkladné tryskání a očištění povrchu. Důležité také je jak je konkrétní díl členitý, členitější tvary mají větší ztraty materiálu při nástřiku a to se započítává do ceny. Rádi vám uděláme cenovou nabídku na míru s různýma variantama povrchu. Stačí poslat mail s fotem dílu na náš mail.